Dagje uit:

wat te doen in de vakantie?

Een lekker weekendje weg of plannen maken voor de zomervakantie? Hier wat inspiratie voor uitjes in de omgeving van Museum MORE in Gorssel en Kasteel Ruurlo!

In Kasteel Ruurlo is de semipermanente opstelling te zien over het leven en werk van meesterschilder Carel Willink. De omgeving van Kasteel Ruurlo is al een grote vakantietip: heerlijk shoppen in de museumwinkel van het kasteel, zie de natuur weer tot leven komen en wandelen in het kasteelpark, verdwalen in het doolhof en daarna genieten van een lunch of borrel op het terras van de Oranjerie.

Museum MORE | Gorssel
Ieder jaar zijn er maar liefst 3 grote wisseltentoonstellingen met (internationale) topkunst in Museum MORE, locatie Gorssel! Maar ook Gorssel en omgeving hebben veel te bieden. Wandelen of fietsen kan door de prachtige omgeving van heide, bossen, uiterwaarden en coulisselandschap. Of maak een stadswandeling in een van de Hanzesteden Deventer of Zutphen.

De Achterhoek
De omgeving van onze tweede locatie Kasteel Ruurlo heeft daarnaast meer te bieden. Het rijksmonument ligt middenin de Achterhoek en laat dat nou de plek zijn om lekker te fietsen of te wandelen in de buitenlucht. Of varen in een fluisterboot op een kronkelende beek of gewoon lekker bijkomen op een bakje en genieten van het uitzicht. Rust, ruimte en natuur is er volop.

Naast de schone natuur is de Achterhoek rijk aan musea en bezit het een van de oudste steden van Nederland. Zoals Hanzesteden Zutphen en Doesburg. En iedere Hanzestad heeft zijn eigen authentieke sfeer en charme. Shoppen in oude straatje, cultuursnuiven tussen de monumentale panden en een hapje eten op een van de vele gezellige plekjes. In de Achterhoek is het te vinden. www.achterhoek.nl

Hopelijk is hiermee de vraag ‘Wat te doen met Pasen of voorjaarsvakantie’ voor zo ver ingevuld. Museum MORE | Kasteel Ruurlo wenst iedereen een fantastisch voorjaar.